تاریک خانه
تاریک خانه

تاریک خانه

گاه آرزو می کنم که...

ماه ها می گذرند بی آنکه بخواهند یا بخواهیم. ماه های با تو بودن هم سپری می شود هر چند من نتوانم هیچگاه به این فکر کنم که سهم من از تو آیا همین چند ماه خواهد بود، یا اینکه من که تو را و تو که مرا یافته ایم بعد از سال ها دوری، پس به جدایی فکر کردن چرا؟ دست تقدیر همیشه در کمین نشسته است، در کمین من و تو. اما اگر این تبر را زودتر با هم آماده اش کنیم دستش را قطع خواهیم کرد. ما توانش را داریم. بر خلاف عرف احمق و شرع مغشوش در آغوش هم بمانیم... اصلا چرا این حرف ها را می زنم؟ موضوع ماه اول آشنایی بود و هزار حرف نگفته که نمی دانم بتوانم همه اش را بگویم یا باز باید به انتظار دیداری و روزی دیگر بود. آری برای فکر به نبودن همیشه وقت هست، ما باید ابتدا بودن را تجربه کنیم.

از آن عصر دل انگیز روز 6 اردیبهشت، درست یک ماه پیش داستان شروع شد. شاید فقط داستان جدی شد وگرنه من اعتقاد دارم داستان ما نه یک ماه یا دوماه پیش که سال ها پیش شاید از ازل شروع شده بود. از آن عصر بارانی غم انگیز رنگ نگاهمان عوض شد و همه چیز عوض شد. تو از فکرم به سراسر وجودم خودت را کشاندی و رساندی و من از جلوی عینکت به پشت پلک های زیبایت خانه کردم. ما آمدیم و داستان دیگر شروع شده بود چه می خواستیم چه نمی خواستیم. مگر می شود دلی را که می لرزد به این راحتی ها آرام کرد. ما دیگر آرامشمان با باهم بودن معنی می شد. ما دیگر همدیگر را یافته بودیم. بعد از سال ها انتظار تو را، همان که همیشه به دنبالش بودم را، یافتم. در یک عصر دل انگیز غم انگیز...

چه زود می گذرد و چه دیر، لحظات با هم بودن و لحظات انتظار برای به هم رسیدن. حالا که به یک ماه گذشته نگاه می کنم می بینم چه راه طولانی را با هم آمده ایم صبورانه و عاشقانه. چه سنگ ها و چه سنگ ها که فکرشان مانع شدن بود در جاده انتظار برای به تو رسیدن یا در جاده با تو نفس کشیدن، اما سنگ ها نمی دانند ما به کجا می خواهیم برویم که اینگونه احمقانه به جلوی پایمان قصد مانع شدن دارند. یکی را تو شوت کردی یکی را من. یکی را تو خندیدی یکی را من. بعد با هم خندیدیم. و خندیدی درست موقعی که انتظار داشتم بخندی و گریه کردم درست موقعی که انتظار نداشتی، همه عمر باید در کشف این راز ها بود که کی کِی انتظارش چیست. یک ماه کم است، و البته زیاد. جایی که من با یک نگاه تو مست می شوم و جایی که با یک عمر زل زدن به چشمانت سیر نمی شوم. نه هیچ گاه سیر نمی شوم. ماری چرا می خواهی بروی؟ زنگ بزن کمی بیشتر با هم باشیم. کمی بیشتر. تو می گویی بعد از کمی بیشتر چی؟ بالاخره؟ نمی دونم بعدا فکرش رو می کنیم. و ای کاش آن بعدا هیچ وقت فرا نرسد که بخواهیم به جدایی فکر کنیم و وقت اضافه هایی که کفافمان را نداده و لاجرم باید با نگاه بدرقه ات کنم و من نمی توانم.

این یک ماه بهتر از یک سال گذشت، شاید هم یک عمر و کوتاه تر از یک لحظه. چه بارانی می بارید آن شب! یادت هست؟ سیل می آمد انگار و ما زیر سقف بودیم. منتظر نماندیم باران بایستد راندیم و من برف پاک کن را تند کردم. چقدر یک راه را دور زدیم و من تازه کار بودم، شاید ما تازه کار بودیم. بالاخره هر چیزی از یک جایی شروع می شود دیگر. اما حالا سعی می کنم جاده ها را کمتر بی هدف چرخ بزنم، حالا مقصد تویی و راه را می یابم من سرانجام... و عجب کلمه غم انگیزی ست این سرانجام، هرچند سرانجام، سرانجام برسد! تو می گویی شک داری؟ آره من مایلم شک داشته باشم، من باور ندارم. بی تو بودن را. کارت را سخت کردم؟ متاسفم.

بوی عطرت در سرم می پیچد. یادم نیست چه شد که گفتم تو هم گشنه ای؟ این غذاها که آدم را سیر نمی کند. تو گفتی بیا یک لغمه از مال من بخور. من هم با قیافه آدم های سیر گفتم من فقط دوست دارم از مال خودم بخورم. بهت که بر نخورد؟ منظورم این بود که... نمی دانم منظورم چی بود. یادت هست چرا همچین حرفی زدم؟ مگر مال من مال تو دارد؟ دارد؟ نمی دانم.

سربالایی ها را می رویم. چقدر راه مانده است؟ خسته شدی؟ نه؟ پس ادامه می دهیم. تو کی باید برگردی ماری جان؟

"گاه آرزو می کنم زورقی باشم برای تو، تا بدانجا برمت که می خواهی
زورقی توانا به تحمل باری که بر دوش داری
زورقی که هیچگاه واژگون نشود، هر اندازه که ناآرام باشی یا دریای زندگی ات متلاطم باشد
دریایی که در آن می رانیم"
سپیده دم
(با صدای احمد شاملو)
نظرات 8 + ارسال نظر
امیرفرشادابراهیمی دوشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:21 ق.ظ http://www.farshadebrahimi.tk

موفق باشی و پیروز زیبا مینویسی

ماری سه‌شنبه 9 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:25 ب.ظ

کاش همیشه با تو بودم
کاش برای پر کردن خلا نبودنت تصمیم واهی نمیگرفتم
تصمیمی که وقتی خود را در کنارت احساس میکنم از بیانش شرمگین میشوم
ای کاش نمیگفتم......ای کاش از اول نمیگفتم
در نبودت با منطق درونی ام پیش میروم
ولی امان از با تو بودن

پس کو اون ماری منطقی؟؟؟......به این زودی از تصمیمت منصرف شدی؟؟؟؟؟؟........

بهار پنج‌شنبه 1 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:47 ق.ظ http://www.ordi-behesht.blogfa.com

آری آغاز دوست داشتن است
گرچه پایان ناپیداست
من به پایان دگر نیندیشم
که همین دوست داشتن زیباست
همان طور که فروغ میگه پایان مهم نیست...سرانجام هرچی میخواهد،باشد مهم این لحظه است ودوست داشتن...

پویاهه سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:17 ب.ظ http://puyahe.com

خیلی زیبا دوست عزیز .( با صدای پویاهه)

تارا شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:30 ق.ظ

دوست عزیز سلام
متنت رو خووندم و باید بگم که خیلی به دلم نشست
منم عاشقم
منم دارم با یه عشق قدغن و ناممکن نفس میکشم
امیدوارم همیشه شاد و شاد وشاد باشین
و غم عشق به دلتون نشینه
گرچه غم عشق هم قشنگه

نقطه چین جمعه 19 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 01:17 ق.ظ http://twogirl.persianblog.ir

سلام مجدد :) یه سری زدم به فروردین 82 البته به شیوه ی تند خوانی! از سیاست زدی به عشق انگاری!!! :)
منم دلم می خواد آپ کنم ولی مدام از خودم می پرسم تو این هیر و ویر چه جای این حرفاست!
منظورم روشنه ؟ ؛)

شقایق پنج‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1388 ساعت 11:01 ق.ظ http://parandeyekharzar.parsiblog.com

سرچ کردم گاه ارزو می کنم زورقی باشم برای تو...
و نوشته به دلم نشست.
ممنونم.

هانی سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:28 ب.ظ

خیلی جالبه ...منم سرچ کردم "گاه ارزو می کنم زورقی باشم برای تو..." و الان اینجام.راستش منم دلم گرفته.منم واسه اولین بار عاشق شدم.اونم یه عشق عجیب!و این نوشتت واسه من یه نشونه بود!عمیقا به دلم نشست. (فقط خیلی ناگهانی تموم شد!) موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد